Bridgestone logo
Lietuvos | Tarptautinis tinklapis | Susisiekti su mumis | 
Bridgestone Baltics SIA

Dažniausiai užduodami klausimai - Formulė-1

» Kiek laiko esate Formulės 1 dalyviai?
1997m.pirmą kartą lenktyniavome Formulės 1 lenktynėse. 2002m. dalyvavome 100-siose savo Grand Prix lenktynėse Japonijoje ir šventėme 70-ąją pergalę, pasiektą su Bridgestone padangomis.
» Kiek titulų esate laimėję F1 lenktynėse? Kam lenktyniaujant?
Mūsų vairuotojai yra gavę 5 apdovanojimus: du iš jų Mika Hakkinen'as (1998m. ir 1999m.) bei tris iš jų Michael'is Schumacher'is (2000m., 2001m. ir 2003m.). Bridgestone taip pat yra gavusi 5 Gamintojų apdovanojimus - vieną su McLaren Mercedes 1988m. ir 4 su Scuderia Marlboro Ferrari.
» Kokias komandas remsite 2003m.?
Planuojame ir toliau bendradarbiauti su esamomis komandomis: Scuderia Ferrari Marlboro, Sauber Petronas, DHL Jordan Honda, Lucky Strike B.A.R Honda ir OrangeArrows.
» Kiek per metus pagaminate padangų?
2002m. kiekvienose lenktynėse sunaudodavome po 1650 padangų. Jei pridėsite bandymams pagaminamas padangas, gausite maždaug 50 tūkst. padangų F1 programai per metus.
» Kas nutinka dėvėtoms padangoms?
Tam tikras padangų kiekis yra naudojamas bandymams (karščio, nusidėvėjimo, patvarumo ir karkaso), o likusios padangos yra naudojamos kaip energijos šaltinis.
» Ar galite mums atsiųsti dėvėtų padangų?
Deja, dėl konfidencialumo priežasties, naudotų F1 padangų atiduoti negalime.
» Kiek per metus investuojate į F1?
Ši informacija yra konfidenciali ir viešai neskelbiama, todėl negalime nurodyti tikslios investicijų apimties.
» Kokie yra naujieji, nuo 2003m.keliami reikalavimai padangoms?
Pagrindinis pokytis yra tas, kad kiekviena komanda bus paskirstyta į 2 skirtingas sauso oro padangų grupes; praėjusiais metais buvo keliamos 2 skirtingos sąlygos, tačiau jos buvo vienodos kiekvienai komandai.
Taip pat bus tik vienos rūšies padangos važiuoti šlapia danga, kai tuo tarpu anksčiau jų buvo net 3 rūšys.
» Ar jūs pritariate naujiems padangoms keliamiems reikalavimams?
Žinoma mes vykdysime FIA nutarimus. Mes turime galimybę tiekti 5 savo komandoms 10 skirtingų specifikacijų padangų, pritaikytų važiuoti sausu oru, todėl gali būti, kad mūsų bandymų ir plėtros kaštai išaugs.
Kalbant apie unikalias padangas, skirtas važiuoti šlapia danga, mes turime pradėti viską iš naujo, nes jau buvome parengę jas pagal 2002m. nurodymus.
Svarstant saugumo klausimą, mes esame tikri, kad pavienės padangos, skirtos važiuoti per lietų yra tinkamos važiuoti kitokiomis drėgmės sąlygomis, tokiomis kaip dulksna, lengvas ar smarkus lietus.
» Kaip manote, ar 2004m. Į F1 grįš lygios padangos? Ar jūs tam pritartumėte?
Mes apie tai esame girdėję, tačiau dar neaptarėme šio klausimo su FIA. Žinoma, padangos lygiu paviršiumi atspindi tikrąją lenktynių dvasią, tačiau mes esame linkę rinktis esamas padangas su grioveliais.
Kitu atveju, jei nesirinktume padangų su grioveliais, mums reikėtų pradėti viską iš naujo su R&D, pritaikyti formas, pakeisti bandymų programas ir t.t.
Tačiau galiausiai mes seksime FIA nurodymus.
» Ar padangų gamintojas turi būti F1 dalyvis, kad taptų pirmaujantis pasaulyje?
Formulės 1 trasos yra geriausia vieta įrodyti, kad tavo mechanikai ir konstruktoriai yra vieni geriausių pasaulyje, bet galime teigti, kad šie sugebėjimai dažniausiai kyla iš to, kad mes gaminame pačias geriausias padangas ir keleiviniams, ne tik F1 automobiliams.
» Ar jūs kuriate vis naujus padangų modelius, pritaikytus kiekvienai pasaulio trasai?
Nors tai nėra mūsų tikslas, tačiau atsitiktinumo dėka taip yra. Praėjusiais metais 120 galimų padangų variantų, pritaikytų lenktynėms, kurios skiriasi sandara ir konstrukcija bei sukūrėme keletą visiškai naujų modelių.
Jei po bandymų mes nustatome, kad tam tikros padangų specifikacijos padangos gali pagerinti važiavimo charakteristikas ir mūsų komandoms jos patinka, mes stengiamės jas kiek įmanoma anksčiau pristatyti.
Be abejo, kiekvienos trasos charakteristikos skirias, todėl vienoje gali būti aktualus geresnis sukibimas su kelio danga, kitoje - padangų tvirtumas bei atsparumas karščiui ir padangų nusidėvėjimo ypatumai.
Taigi, mes kuriame padangas, kurios yra tinkamos būtent tam tikroms trasoms. Tačiau reikia pabrėžti, kad padangos yra nuolat tobulinamos, mes turime galimybę dažnai pasiūlyti vis naujas padangas daugeliui lenktynių. Štai kodėl per šešerius metus Formulės 1 trasose sukaupta patirtis ir kiekvienų lenktynių metu surinkti duomenys yra labai svarbūs.
» Kiek darbuotojų iš Bridgestone Motorsport vyksta į kiekvienas lenktynes?
Į lenktynes vyksta daugiau nei tuzinas mechanikų, apie 20 žmonių, priklausančių surinkimo ir aptarnavimo personalui bei atstovą žiniasklaidai ir vadybininką. Iš viso iš Jungtinės Karalystės vykstame apie 40 žmonių.
Lenktynėse, kurios vyksta Europoje, prie mūsų prisijungia kolegos iš Bridgestone/Firestone Europe. Jei lenktynės vykstą mūsų padangas pardavinėjančių kompanijų personalo gimtosiose šalyse, prie komandos prisijungia ir jie.
» Kaip yra apšildomos padangos?
Komanda nustato apšildymo temperatūrą, kuri dažniausiai svyruoja nuo 70 iki 80 laipsnių kiekvienai padangai. Padangų apšildymas trunka maždaug 90min.
» Kodėl padangų spalva visuomet yra juoda?
Padangų spalvą lemia anglies monoksidas, kuris yra geriausiai gumą sutvirtinanti medžiaga. Padangų spalva gali skirtis priklausomai nuo sutvirtinamųjų medžiagų, kurios būna raudonos, mėlynos ir žalios. Todėl teoriškai yra galimybė gaminti įvairiausių spalvų padangas.
Tačiau vis dėlto, anglies monoksidas yra tvirčiausia medžiaga, todėl mes ją naudojame Formulės-1 padangų gamyboje.